Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Min mongolOid-referens

Av Jonas Colting - 14 augusti 2008 15:13

För er som jobbar på FUB och upprörs över mitt vanvördiga användande av ordet för någon som har olika många kromosomer så är uttrycket "bäste herr mongoloid" hämtat ifrån en av mina favoritböcker; "Dumskallarnas sammansvärjning" av den hädangångne författaren John Kennedy Toole.

Det är i boken Ignatius J Reilly som öppnar ett brev med den fantastiska hälsningsfrasen. Jag svär mig därmed fri med hänvisning till litteraturhistorien.

Dessutom kan jag givetvis stava rätt till ordet i fråga men ibland slinter mina svettiga labbar över diverse tangenter*9äölgpo53lcöö.

 
 
Ingen bild

Gunnar

14 augusti 2008 17:13

Det är lättare att stava till mongo, den term jag brukar använda om slika människor.

 
Ingen bild

David

14 augusti 2008 17:50

Hej Jonas!
Har en kort fråga, varför är inte du med när OS-triathlonen avgörs?

/David

 
Ingen bild

Flow

14 augusti 2008 22:16

David: Varför tävlar Carolina Klüft inte i 800m i OS? I höjd? I kula? Kanske är svaret komparativa fördelar...?

 
Ingen bild

Kalle

14 augusti 2008 23:22

David, Jonas skulle inte klara att kvala till OS, för att han är inte tillräckligt bra på att simma! Kan man inte simma 1500m på ca: 16.30 min så missar man klungan på cyklingen. Och att cykla ikapp en klunga som kör på är oerhört svårt, det vet alla som kan något om cykling. Och skulle man lyckas så är man förmodligen helt kokt till löpningen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards