Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Get with the program!

Av Jonas Colting - 10 september 2008 17:09

Hela mediavärlden rapporterar sedan igår om att Lance Armstrong bekräftar att han kommer att göra comeback som proffscyklist under 2009 och att han siktar på att vinna Touren en åttonde gång.

Hela mediavärlden. Utom Sverige. Där håller man väl fortfarande på att skriva om vem som ska spela på Sveriges mittfält när man nu möter Ulan Bator i nästa match i en oändlig rad av kommande nollsummespel.

Hade Robert Prytz gjort comeback hade det fått mer uppmärksamhet än Lance´s dito..!

Jag finner det högst anmärkningsvärt då Aftonbladet minsann alltid är supersnabba med att rapportera om vem Lance knullar för tillfället. Men att han cyklar igen.....?


In med Robert Prytz!!!!


...villket osökt för mig in på nästa inlägg...hold on..it´s comin´...

 
 
Bernhard

Bernhard

10 september 2008 17:26

träffsäkert som alltid! Helt missade vi dessutom att han (Lance) under tiden förkovrade sig lite med marathonlöpning och gjorde en helt ok 2:46 vid NY Marathon 2007. Jag är övertygad om att han skulle putsa denna tid ännu mer då han hade splittider (20:01, 20:07, 19:48, 19:31, 19:13, 19:20, 19:07 i den ordning, en fattas). Vad händer den dagen han bestämmer sig för att satas på IM Hawaii?

http://thetrimaster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magnus

10 september 2008 17:42

Även solen har sina fläckar... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/

 
Ingen bild

lance

10 september 2008 17:46

stay tuned... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/

 
Ingen bild

Dave

10 september 2008 17:47

O stora orakel, hur tror du det går för honom i Touren? Gick ju inte så bra för hinault å merckx när de gjorde comeback, klarar lance det?

 
spänstiga pantern

spänstiga pantern

10 september 2008 18:27

det är faktiskt mer intressant att läsa om vem han knullar. mest glad blir man när man får veta att han gillar lammkött. jag är lammkött.

http://metrobloggen.se/fittness

 
Lisa

Lisa

10 september 2008 19:17

klart han fixar cyklingen.
/LISA

http://unikajag.se

 
Ingen bild

Mia

11 september 2008 09:28

Vem bryr sig om en gammal gubbe i doping sporten cykling. pinsamt att du gör det.
Klart det är mer intressant aktuella sporter.

 
Christian

Christian

12 september 2008 14:50

Bra där! Håller med helt och hållet. Den så kallade sportjournalistiken i Sverige är helt katastrofal. Undrar hur många gånger som aftonbladet ägnat hela sin sportbilaga till enbart fotboll... Skulle säga att det är merparten av gångerna.
Inte undra på att man inte läser den.

Go Lance!

Han har faktiskt lärt mig ett motto:
"Smärta är övergående, ge upp för evigt"

Jag kör stenhårt på det....

http://www.icity.se/blogg/christian_boo.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Skapa flashcards