Direktlänk till inlägg 16 augusti 2007

Personlig utveckling

Av Jonas Colting - 16 augusti 2007 23:18

23.10

Stort personligt genombrott!

Jag lyckades nämligen helt på egen hand att installera och få en teknisk grej att fungera! Stort. Och på datorn också. Mobilt bredband. Cutting edge! Jajamänsan.....Och vad lätt det var. In med sim-kortet och så bara plutta in den i USB-minnet. Ändå har grejerna legat där på hyllan i en månad nu. I väntan på att Thobbe eller Pär ska komma och visa mig som brukligt är. Jag menar, min Sony Ericsson mobil är fortfarande bara en mobil trots att Pär lovar att den spelar musik och allt. Och tar bilder med. Fan tro´t.

Och min Ergomo är fortfarande lite av gåta. Det systemet har jag kört med i ett år eller mer. Då och då ringer jag till Björn för att få svar på en fråga som han svarade på en månad tidigare.

För att inte tala om Excel och ett träningssdokument som jag brukar störa Pär med. Jag glömmer alltid hur jag ska göra. Jag fattar inte att han kan det! Har han gått en kurs eller?

Men det ska jag inte tänka på nu! Nu är jag en fullfjädrad teknisk succé som kan gå och lägga sig nöjd. Vilka framsteg; babysteps baysteps babysteps


Sent from my mobila bredband!!



 
 
Ingen bild

Skratto

17 augusti 2007 12:14

Pär som IT-tekniker...

 
Ingen bild

David Näsvik

17 augusti 2007 17:47

Om du har några frågor om ergomon kan du alltid maila mig. Hoppas du har den nya programvaran, den är helt grym då man kan välja själv vilka värden man ser på displayen och åtta åt gången dessutom, istället för fem som är standard.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards