Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

Mina kompisar på Gatukontoret

Av Jonas Colting - 8 februari 2008 15:33

På en plats, rakt utanför mitt hus, finns det en liten ficka som jag alltid brukar fulparkera på. Det stör ingen egentligen och det hindrar vare sig fotgängare eller de bussar som kör där då det egentligen är en gågata.

Men så har jag också fått några riktigt feta P-botar då och då men det har det varit värt på det stora hela.

Nu är det någon riktigt snäll och givmild individ i beslutsfattande ställning som smällt upp en P-skylt där och den kan bara tolkas som att jag faktiskt får stå där. Gratis! Jag till och med kollade med mina antagonister på P-vaktsstyrkan och de håller med om att det bara kan tolkas på det sättet.

Trevligt tycker jag! Vardagsglamour! Kommunal lyx!

 
 
Ingen bild

Daniel

8 februari 2008 16:30

Helt rätt, GO FOR IT Colting!

 
Ingen bild

Henrik H

8 februari 2008 16:42

Du får väl bara stå där i 2 timmar?..vad är så bra med det?

 
Ingen bild

Conny

8 februari 2008 16:51

2 timmar räcker ju alltid till lite Hanky-Panky.

 
Ingen bild

Jonas

8 februari 2008 17:04

Precis, vad är det som är så bra med det? Du får ju gå upp varannan timme på natten och jucka bilen en decimeter...

 
Ingen bild

Colting

8 februari 2008 17:09

-Jonas o Henrik; det är väldigt bra för det är betalparkering överallt annars och där får man ju böter direkt. Här betyder ju "2 timmar" att en P-vakt i princip måste kolla att jag står där 2 timmar från att de sett bilen och då kan jag ju alltid hävda att jag åkt en sväng, vilket jag också gör ofta. På natten står jag på en vanlig parkering vilket inte kostar ngt då...Dessutom är det ofta väldigt fullt på parkeringarna där jag bor så att min fulparkering har alltid varit en smidig nödlödning. Som nu är legitim!

 
Ingen bild

erik

8 februari 2008 17:55

Men nu måste du ha dekaler på cykeln med "borås kommun" i fortsättningen, right? är det så avtalet är ? :D

 
Ingen bild

Stefan

8 februari 2008 18:37

P-vaktstyrkan: det låter hotfullt.

 
Hyss

Hyss

8 februari 2008 18:42

Det är inte lustans... En annan nackdel med den parkeringen är att Sveriges samlade Kajabestånd sover i träden o bajsar på bilarna. När skall vi skjuta dem?

http://hyss.bloggagratis.se

 
Berglund

Berglund

8 februari 2008 19:25

Du får skaffa en sån där P-skiva (om de nu gäller) som man ställer efter klockan. När två timmar har gått och P-Lisa står och ska riva fram boten tickar den snabbt fram ett par timmar och vips så är läget totalförändrat...

http://berglundbloggar.bloggagratis.se

 
Peter

Peter

8 februari 2008 19:50

Tänk på att p-vakterna använder det gamla ventiltricket när de kollar om du stått längre än 2-timmar och du hävdar att du varit ute och kört en sväng... V-fram klockan tre, h-fram klockan 6 osv...

http://peterkarlsson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fredde

8 februari 2008 20:14

Kul grej... har skylten bara kommit upp nu alltså?
Vardagsglam, ta en titt på denna hemsidan, mycket glam och schyssta saker.
http://www.fakirtrendyhome.se

Kolla in den sidan, mycket snyggt!
Jag har själv handlat en golvlampa där Sfinx, skitsnygg!

Ha dé gott!

/Fredde

 
Dockmamman

Dockmamman

8 februari 2008 23:26

Sitter skylten lös, tänkte om du under din nattliga sväng hittar en litet ställe du vill kika in på så kan skylten vara behövlig att ta med sig.

Bra fixat/Ha en trevlig helg

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hanna

9 februari 2008 13:00

Hej!!
Din blogg var inte så snygg som jag trodde.
Jag hade din msn förut!

 
Ingen bild

lapplisa

9 februari 2008 15:31

nu är det väl så att bilen ändå står fel:) ska väl åtminstone stå åt rätt håll o efter skylten...

 
Ingen bild

Obivan

9 februari 2008 18:27

Sponsrad av BMW?

 
Maria

Maria

9 februari 2008 22:07

Är det inte lite grann att skjuta sig själv i foten att som triathlet (som dessutom har starka åsikter om lata fotbollsspelare) att lägga ut på sin blogg hur man parkerar precis utanför porten och ibland olagligt bara för att ha nära hem.. Trodde triathleter var mer uthålliga än så? =)

http://goldfish.bloggagratis.se

 
Ingen bild

älska cykel

9 februari 2008 22:57

Akta så att du inte förvärrar din förskräckliga skada, fast du hade ändå inte haft någon chans mot wiland i borås ishall!

 
Ingen bild

Big Al

10 februari 2008 13:57

Nu kommer ju diverse pöbel att använda parkeringsplatsen.Den kommer aldrig vara ledig. Så är det när det vankas gratis godis.

 
Ingen bild

JO

10 februari 2008 20:19

ny bil?

 
Ingen bild

bmw

10 februari 2008 22:01

ser ut som en 04

 
Ingen bild

Henrik H

11 februari 2008 15:24

Tycker det ser ut som en redig moderatbil som förstör miljön och dödar män i permobiler som råkar korsa vägen. Vilken mardröm! Fast den är ju snygg :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards