Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Het helg

Av Jonas Colting - 16 april 2007 01:33


Medan Viskan flyter stilla har några dynamiska dagar tillbringats tränandes och inmundigandes kultur, mat och livets goda.

 Träning först då. För det är som Scott Tinley säger; "Training. Everything else cam wait." Jodå, så ni som ibland får vänta på e-postsvar vet varför

Fredags var strax under fem timmar på cykeln, lugn distans

Lördags var sju timmar totalt, ca 20 mil med bra distansfart och powertraining och sedan 11 km löpning.

Idag så bjöds det dubbla löppass, totalt 38 km.

Dessvärre lyckades jag fullständigt försumma min simning men det är så svårt när man måste passa inflexibla helgtider på badet som antingen tvingar upp en före 08 en helgdag eller som ligger på grilltid. Så, mina uppskattningsvis 12 miljoner meter hittills i karriären får räcka någon dag till...

Jag såg också returen av Thorsten Flinck och hans "Doktor Flinck"; en föreställning som jag missade när det begav sig med dagar av grämelse som följd. Nu blev det publika bifallet så enormt här i sta´n att karl´n valde att komma tillbaka en gång till och tur var väl det. Det var en väl spenderad timme kan jag lova!

Därtill har det varit en massa god mat, ständiga solkaskader och både familje-, kompis-, och flickvänstid. Och swiffrande. En gång bara.


Och nu har jag en släng av insomnia. Alla dessa intryck som svämmar över och dränker min hjärna.

 
 
Espen W

Espen W

16 april 2007 20:06

Når du kjører doble løppass er begge rolig da? Eller et rolig og et med intensitet? Lik distanse på begge, eller et langt og et kort?

http://www.vgb.no/10250

 
Ingen bild

Z

16 april 2007 21:04

Glöm inte fart träningen från gammla wäst bygg 18:15!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards