Direktlänk till inlägg 5 november 2007

På spaning efter tävling som flytt...

Av Jonas Colting - 5 november 2007 18:02


 An update on Jonas Colting

RACETIME: 05:41

I just learned that Jonas Colting had a fall coming out of the swim here today and was forced to call it a day. He wanted us to put an update up to let people know he's OK! Sorry to hear about that Jonas -- we'll look forward to seeing you race again soon.


För er som missade den här uppdateringen på ironmanlive.com eller som bara rent allmänt undrar hur det gick i helgen så råkade jag alltså ut för en liten olycka.

Den korta versionen är att jag ramlade och slog mig i ryggen i växlingstältet efter simningen och hade jätteont när jag cyklade, jag stannade och försökte stretcha ut det men antagligen hade någon kota fått en smäll så det hjälpte knappast.

Det var en aning bittert då jag hade gjort en väldigt bra simning och varit med den lilla sexmannagrupp som bildade täten på simningen och alla förutsättningar fanns för ett bra lopp; bra yttre förhållanden och mycket bra träning upp till tävlingen.

Jag kände ändå att jag tog rätt beslut för jag var rejält öm i ryggen och ned mot baklåren och trött resten av dagen utan att ha cyklat 18 mil och sprungit 42 kilometer. Efter lite behandling, några smärtstillande tabletter och väldigt mycket sömn så kändes det mycket bättre igår och nästan helt bra idag måndag. Ett lättare simpass både igår och idag har underlättat processen.

Som tur är så har jag Ultraman World Champs kvar i år för detta hade varit ett miserabelt sätt att avsluta året på och ha investerat så mycket träning utan att ha få någon avkastning på det.

Nu ska vi åka hem på eftermiddagen och jag ska få lite mer behandling hemma och med några specifika och bra träningspass så ser jag verkligen fram emot den här speciella tre-dagars tävlingen på Hawaii. Aloha baby! 

 
 
Ingen bild

Flow

5 november 2007 19:27

Sabla otur, oflyt och annat skitord som börjar på o som passar in på fenomenet som drabbade dig. Jäkla skit faktiskt, så som du satsat!

Å andra sidan: Bra att skadan inte var värre - ännu bättre att du genast kan fokusera om på ultran. Heja på!

 
Ingen bild

peder

5 november 2007 21:06

shit, det var surt...hoppas nästa tävling funkar bättre, skulle gärna se dig få utlopp för allt du har i dig. Höj

 
Stefan Manning

Stefan Manning

5 november 2007 22:42

Du har då en dj-a otur. Nu tycker jag att Du fokuserar all tur Du inte använt hittills, till att köpa en lottkupong. Lider med Dig...

http://sinus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elfo

5 november 2007 23:25

Fy faan Jonas, det som är så kul att cykla och springa!
Men men du får åtminstånde en otroligt rolig jävla helvetes flygresa hem, jag har nu bestämt mig, jag hatar att flyga mer än folk som strejkar.
Jag är ledsen för din skull kompis kompis, men det roliga är ju kvar.....nej Jonas inte tävlingen på Havaii utan flygresan dit och hem :) Krama din förtjusande blivande fru så ses vi snart på julkalas, du din Bråchan har hotat med att komma "om det kom några singelbrudar" som han beskrev det.
Jag menar, det var ju många år sedan jag umgicks med såna!!!

 
Ingen bild

Vman

6 november 2007 07:14

Årets otur med tävlingar fortsätter....
Hoppas du får till det i den avslutande tävlingen!!!!!

 
Ingen bild

Freddan

6 november 2007 09:40

Vart tog den söta lilla jonas vägen...

Fasen colting! Här hade man för en gångs skull bänkat sig för att följa ditt lopp. Osså börjar du med en kalassimning o man tror att det här blir bra det... Men vad gör du sen?

Jaja, lycka till på ultraman!

 
Ingen bild

Mårten

6 november 2007 10:17

Det var tråkigt att läsa "höra" jag följde loppet på datorn, vupps var du borta. Skönt att det löste sig trots allt.
En som läser dina bloggar hej hopp, Mårten

 
Ingen bild

johan

6 november 2007 13:34

du det lite deppig ut... ...häng i!

 
Ingen bild

mjleitner

6 november 2007 20:25

sorry man...
surt-men huvudsaken är att du inte fick några skador.Kör hårt på Hawaii och lycka till, eller som det heter på "Hawaiianska"
MANA´O KINO ´UHANE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards