Direktlänk till inlägg 1 maj 2007

Apropå..

Av Jonas Colting - 1 maj 2007 13:51

..dagens 1;a maj, vänstern och media så läste jag en bra krönika av Aftonbladets Johanne Hildebrandt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1057196,00.html

Där skriver hon bland annat:

I min värld har det nämligen alltid slentrianmässigt ansetts fint att vara vänster, det har stått för något solidariskt, en god motvikt mot det onda kapitalet. Men ju mer jag lär mig, ju fler extrema grenar och tankegångar jag hittar, desto mer tveksam blir jag.
  
  
Vad är det för vits med ungdomshuskravaller i Köpenhamn, särskilt när oskyldiga drabbas? Varför ska man släppa ut minkar som sedan dör, krossa fönster eller slänga brandbomber? Varför ska jag jubla över soldaters meningslösa död eftersom de råkar komma från USA?
  

  
  Att skriva detta, eller presentera en annan form av verklighet, gör dock att hatmejlen automatiskt dräller in och det är alltid extremvänstern som är värst. Jag är en ful gammal kärring, naiv USA-medlöpare, ett vidrigt svin och det var synd att jag inte blev skjuten i Irak.


...eller på tal om kommentarer man som bloggare kan få om man dissar något så fint som 1:a maj..




 
 
Ingen bild

C

1 maj 2007 18:20

Halloj............hon skriver om extremism, 1 maj-extremt........går inte riktigt ihop. Så du behöver inte vara rädd ;)

 
Ingen bild

Freddan

1 maj 2007 20:29

Hittade en liten lustig grej när jag skulle skicka en länk om din bok till en kompis. Skickade : http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185449679

I listan till höger finns böcker som köpts av folk som ochså köpt kokboken. En av dom va denna : http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9151847345&r=1

Lustigt...

 
Ingen bild

Ando

1 maj 2007 20:39

Håller med C. Johanne Hildebrandts text är full av motargument som inte går att koppla till det som arbetarrörelsen står för. Dessutom är det inte bara arbetarrörelsen utan också frihetsrörelsen som demonstrerar idag...rätten att demonstrera, rätten att uttrycka sig i tal och skrift osv...

 
M

M

15 maj 2007 21:35

Ähh jag tycker alla kan lägga ner och gratta mig istället.1 Maj ska man fira Madeleine.Kul att läsa din blogg..mucho bra!

http://madeleine.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards