Direktlänk till inlägg 9 juni 2007

Noll koll av TV4

Av Jonas Colting - 9 juni 2007 17:15


TV4´s reportrar "på sta´n" under maran som bevakar banan här och där är ju direkt pinsamt dåligt pålästa. Ingen av dem verkar ju ett veta ett enda dyft om vare sig löpning i allmänhet eller Sthlm Marathon i synnerhet, utan bluddrar bara ur sig frågor och påståenden som bygger på den ena generaliseringen efter den andra. Och vilken klädsel sedan då! Snacka om att vara malplacerade...

Och varför är det ingen som överhuvudtaget uppmärksammat att världens i särklass bästa ultramarathonlöpare genom tiderna, Yiannis Kouros, nu 50 år fyllda, var anmäld och sprang in som 61;a? Mesreportrarna på fyran kunde ju ha intervjuat honom och frågat med ängslan i rösten om detta inte är "näää det är väl tokigt, i den här värmen, ojojoj, kan nåååågon verkligen klara detta" så kan han berätta lite om något av sina Spartathlon eller 24 timmars-lopp (med 4.51 min/km i snitt!) eller värre. Men det är klart, ingen av dagens otroligt dåligt utbildade så kallade sportjournalister i TV vet ens vem han är med sin inskränkta och tunnelseende idrottssyn som sträcker sig längre än Allsvensk fotboll, hockeybockey och kvinnliga medaljörer i viktklassidrotter (för de är ju så OTROLIGT duktiga). All annan idrott, i synnerhet sådant som kräver en stor personlig insats och som inbegriper lidande eller fysiskt obehag i någon form, betraktas som udda, konstigt och icke önskvärt. Och svårt att förstå! För går inte egentligen gränsen för mänsklig prestationsförmåga vid 2x45 minuter gå-lunka-löp på fotbollsplanen?

 
 
Ingen bild

Frun

9 juni 2007 22:36

Ursäkta mig men JAG ÄR EN MEDALJÖR I VIKTKLASS!!! Förringar du mina insatser?? Vad är det då som krävs enligt dommare Colting för att det som görs skall klassas som sport och vara värt att hyllas....?

 
Ingen bild

Motocross-förare

10 juni 2007 14:51

Hur mycket bättre är det med tights vid löpning, i jämförelse med mina vanliga shorts ?

 
Ingen bild

Hmpf

10 juni 2007 21:39

Ja det kanske krävs att man kan stava samt att shorts ger skav...

 
Ingen bild

peder

11 juni 2007 14:28

aha... du vill få lite mer cred för dina insatser, det är väl mänskligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards