Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Konversation

Av Jonas Colting - 23 juni 2007 22:48


Jag och brorsan äter middag på hotellet och kommenterar belgares utseende.....


Fredrik: -Men de är väldigt mörka här i Belgien ändå..

Jonas: Jaha, vad tänkte du på?

Fredrik: Jamen vart kommer de ifrån egentligen? Är de inte valloner eller så?

Jonas: Jo, det är de väl..?

Fredrik: Och vallonerna kommer väl egentligen söder ifrån eller?

Jonas: Ja det stämmer nog faktiskt..

Fredrik: Jag tycker att väldigt många här i Belgien har mörkt hår och ganska mörkt utseende.

Jonas: Ja....

Fredrik: Kolla bara på vår servitör!


kort paus


Jonas: Men han är ju neger...


kort paus


Fredrik: Jaha.


mer paus


Fredrik: Det förklarar ju en del.

 
 
Ingen bild

Johan, Karlstad

24 juni 2007 15:10

Satan!!! Nu är det nervigt! Colting rapporteras i detta nu ligga tvåa, hårt jagandes ledaren från Belgien... Jonas när du senare läser detta så ska du veta att det är värsta actionfilmen att följa live-rapporter av detta slaget! Kötta!!

 
Ingen bild

Johan, Karlstad

24 juni 2007 15:45

Grattis! Ser fram emot en fyllig rapport så småningom! Men nu är du grymt värd vila! Och fira!

Wow.... Du är grym, Jonas.

 
Grattis till 2:a platsen!

Grattis till 2:a platsen!

24 juni 2007 16:19

15h40 : Frederik Van Lierde is the new European champion. He dominated the race from the start to the finish. Congratulations. Jonas Colting from Sweden can call himself vice European Champion. The 3th place is for Stephan Bayliss.

http://www.3athlon.be/brasschaat2007

 
Ingen bild

Elfo

24 juni 2007 16:41

Guuuuuuud vad ni 2 är........jaa som bröderna colt brukar vara, nästa gång ni filosoferar kan ni inte försöka knäcka vad som händer efter döden? Jag tror att lill colt säkert har en bra förklaring på det!
Jag väntar med förspänning på svar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards