Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Jag är normal, det är andra som är konstiga..

Av Jonas Colting - 21 mars 2008 10:54

Alla vägar bär till Frankfurt. Eller alla flyg. Nu är jag här igen. I knackwurstens och porrmustaschens förlovade land bitte sehr..

Jag blir bara mer och mer omständig i mitt packande inför dessa läger och sportrelaterade resor. Fan vet vad man kan tänkas behöva. Så det gäller att packa urskillningslöst. Hänsynslöst. Hämningslöst. Örontops, stavmixrar, sju par löparskor, simglasögon i olika färger, jeanssjalmultiplaskjortorcivilaskorradbandsomallti
dkanretanågon. It´s just a fashion statement.

Så det blir sena kvällar dagen innan resa och det får inte hindra en morgonlöpning för bajsandets, hållningens, förnuftets och den allmänna hygienens skull. Klockan 04.00 40 minuter i piskande snöstorm med en alltmer tilltagen skepsis till hela den här växthuseffektsgrejen.

Växthus my ass! Vi är tammefan på väg mot en ny istid och då kan Birger Schlaug ha sitt kompostsorterande samtidigt som 10000 kineser köper en ny SUV idag.

Inte för att jag klagar egentligen, jag gillar att springa i snö! De senaste tre dagarna har varit dagliga löpningar på +2 timmar i terrängen och jag börjar att känna mig löpstark som en husky med könsdrift.

I mina anstränganden att uppmuntra i-landskonsumtion och med en känsla av att klappa mig själv på axeln efter den senaste tidens duktigifiering så spontanshoppade jag solglasögon på flygplatsen och blingblingade mig.

Bodybutter har jag ju redan.

 
 
Ingen bild

Johan Ksd

21 mars 2008 11:23

LOL!

 
Ingen bild

Vman

21 mars 2008 14:25

Att Du är normal är det inget tvivel om.
Vi älskar dig Jonas, precis som du ÄR!

 
Ingen bild

Stao

21 mars 2008 15:07

Buuu!

 
Berglund

Berglund

21 mars 2008 15:35

Haha, lika underhållande och seriös som alltid, härligt!

http://berglundbloggar.wordpress.com

 
Ingen bild

johan

21 mars 2008 18:25

sicken jävla kille :)

 
Ingen bild

Homce

21 mars 2008 19:02

Vad snabbt man faller från hög höjd. Från att vara en stor fan för Jonas Colting har du nu degraderat till dumdryg och bara någon som vill höras och synas. Du vet allt om träning med du vet inte ett piss om växthuseffekten eller andra miljörelaterande frågor så skall du behålla din trovärdighet är det bäst och växa upp och att du också skall dra ditt strå till stacken. Det kanske är alla dina flygningar runt jordklotet som påverkat ditt dåliga samvete och at du då inte kan se sanningarna i denna fråga. Eftersom jag vet at du anser att kunskap är viktigt skall du också se till att ha en lägsta nivå inom detta område om du skall göra såna infantila inlägg.

 
viktoria

viktoria

21 mars 2008 21:55

Jag brukar försöka nöja mig med de besökarna jag har per dag, men nu vettefan när jag ser hur många besökare du har =/ Jag blir deppad!! :(

http://www.viktoriab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jochen

21 mars 2008 23:42

Frankfurt e fan sämst i flygplatsvärlden...

 
N'batha M'bwele

N'batha M'bwele

22 mars 2008 22:05

Kan du inte applicera din växthusteori på glaciärerna på grönland? De har minskat med 20% och vet nog inte om att växthuseffekten inte finns.

http://dumbas.blogg.se

 
Ingen bild

Stefan

23 mars 2008 09:54

Klimatet har alltid varierat: istid ibland, öken ibland.
Växthuseffekten är bara ett kommersiellt påfund och ett sätt för oss i väst att försvåra för utvecklingsländer att producera billiga produkter. Vi dumma svenskar går som vanligt i spetsen och är stolta över att betala 10 kr/liter i skatt.

 
N'batha M'bwele

N'batha M'bwele

25 mars 2008 20:07

Klimatet har alltid varierat. De som läst på lite vet att förändingarna då har tagit mellan 1000 och 10000 år. Inte 20-30 som denna förändring har.

Oberoende forskare skiter f ö i västvärldens ekonomiska intressen. Bättre får du komma med än den gamla vanliga remsan som de som inte orkar tänka brukar köra.

http://dumbas.blogg.se

 
Ingen bild

Stefan

26 mars 2008 09:32

Till N'batha:
Alla vet att forskare flockas som flugor kring en sockerbit där det finns pengar.
Idag klimat imorgon något annat.
Fö måste du vara väldigt gammal om du så tvärsäkert kan hävda att förändringar alltid skett med stoleksordningen 1000 år.
Kör vidare i min SUV oavsett vad du säger.

 
N'batha M'bwele

N'batha M'bwele

26 mars 2008 20:04

Kör du din SUV. Människan är nog menad att utrota sig själv. Det drabbar ju f ö inte dig värst. Effekterna kommer ju först om 50-100 år och då behöver ju inte Du lida.

Du borde sluta lyssna på den där 'Alla'. Han kan inte ha träffat så många forskare.

Nog fick du väl lära dig något i mellanstadiet. T ex hur man kan läsa förändingar tusentals år tillbaka i sedimentlagren. Något man känt till sedan 1800-talet. Inte behöver man vara gammal för att kunna läsa en bok.

http://dumbas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Colting - 22 oktober 2010 09:53

Från och med i eftermiddag så bloggar jag på http://nyheter24.se/blogg/coltings-den-nakna-sanningen/ ...

Av Jonas Colting - 17 september 2008 15:39

Internet á la traudlaus finns absolut inte i den lilla enklaven av on som jag ar pa. Jag skriver pa en stor och konstig stationar dator som snarare ser ut som ett videospel eller sa... Darfor blir det tunt pa Coltingblogg denna veckan. Semester pa al...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 21:10

Jag har skrivit en artikel om Ö till Ö som finns att läsa på Slowtwitch; http://www.slowtwitch.com/Features/Island_To_Island_-_The_toughest_one-day-race_in_Sweden__524.html Engelsk läsövning! ...

Av Jonas Colting - 15 september 2008 15:33

I fredags flög jag till New Jersey för att träffa Dr Phil och initiera ett coach/client-samarbete med honom.. Jag pratar alltså om "the other Dr Phil"; dr Phil Skiba som är en mycket välrenommerad idrottsläkare och triathloncoach. Efter 18 års egenco...

Av Jonas Colting - 11 september 2008 22:51

  Google Translator gör verkligen ett bra jobb! Vem har varit svenskspråkskonsult egentligen; Dr Alban?     Notes from the redaktionsmötet on planning for Saturday's sports broadcasts;    - Annika Sörenstam played his last Danish competition last...

Ovido - Quiz & Flashcards